Briggen Blue Bird.

3 kommentarer
När man har sig själv som det största problemet och hindret då förväntar man sig lätt att allting i omgivningen ska fungera och gå automatiskt.
Jag fick ett mail ifrån CSN för några dagar sedan med ett återbetalningskrav.
Efter lite forskning så visar det sig att jag är skyldig att betala tillbaka 10 000 på grund av att jag läst 2 veckor mindre än vad skolan först gett information om. Så då står jag nu här, i mitten, utan att ha gjort något fel eller kunnat påverka.

De var nog 3 dagar sedan jag fick mailet men det är först nu det gått upp för mig på något sätt och det känns som allting bara rasar. Jag vet inte varför men det känns som hela min plan, min dröm och mitt hopp bara tumlat med i raset. Jag har alltid på något sätt trott att så länge jag själv är målmedveten och vet vad jag vill, då kan ingenting gå fel. Men nu ligger jag här med sökorden 'platsbanken' inskrivna på google och med bilden av mig själv på väg att bli journalist mil borta. "Vi söker säljare för tillsvidareanställning för försäljning av industridamsugare." En tung suck.

Den värld jag har vuxit upp i har gjort mig mycket sårbar för motgångar.
Den värld jag har vuxit upp i har lovat mycket men visat noll.
Det är nu bara ilska, sorg, besvikelse, hopplöshet och myggslaktade tapeter kvar.

Just nu är jag det vrak jag hoppats aldrig att bli.


http://www.youtube.com/watch?v=hUr9WwLn4r8
 
1 legionerie:

skriven

alexander du är 24 i år . Det är dax att du tar ett arbete och kommer på fötter , tänk på att du förstör för dig själv när du skuter på vuxenlivet så länge du kommer inte få nån pension att tala om tex. Tänk på allt kul du kan göra när du skaffat dig en stadig inkomst , bil , bostad ja allt sånt kommer ju med ditt steg in i vuxen livet, jag tror du kommer växa utav ansvaret ett arbete och egen bostad ger dig, kör hårt det fixar du ! :)

2 Alexander:

skriven

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det annat än, de var det dummaste jag hört. Jag har haft både egen bil, bostad och fast jobb. Det var en bostad jag trivdes med, en bil som var okej och ett jobb som var rent för jävligt. Det var några av de värsta åren i mitt liv. Just precis nu, när jag har något att sträva efter, annat än att bara vara nöjd med vad jag har så är jag faktiskt nått så när lycklig. Och att nöja sig med mindre bara för saker som att kunna "labela" sig som vuxen eller för att man tänker på pensionen tycker jag är som att dödsskjuta allting som faller inom ramen ambition och drömmar. Detta är min åsikt iaf och en dag kommer jag förhoppningsvis vara mycket tacksam för att jag höll fast vid detta.

3 Sofia:

skriven

Du skriver grymma texter Alexander! Jag hoppas du fullföljer drömmen om att läsa till journalist och att du upplever att det är något som passar dig.



Lycka till!